Літо – пора активних ігор просто неба. Проте часто на майданчиках можна побачити ситуацію, коли батьки зайняті на лавочках телефонними розмовами, а діти в цей час не знають, що робити. З гірки вже 10 разів з’їхали, на каруселі покрутились, і що тепер? Мамо, дай планшет…..
Пропонуємо зайняти дітей цікавими іграми, які ще родом з нашого дитинства:

1. Світлофор

На майданчику крейдою малюється дорога, і гравці шикуються всі на одній лінії. Гравець-Світлофор стає спиною до всіх гравців посередині дороги і загадує будь-який колір. Якщо на гравцеві є названий колір, той, показуючи його, переходить на протилежний бік дороги. Якщо ж кольору немає на одязі,взутті, то потрібно швидко перебігти на інший бік дороги, щоб Світлофор не встиг зловити порушника. Той, кого піймав Світлофор сам стає новим Світлофором.

2. Ланцюжки

Гравці діляться на дві команди, взявшись за руки, стають шеренгами один напроти одного. Відстань – близько 10 -15 метрів.

Одна команда кричить іншій хором: «Ланцюги-ланцюги ковані, давай до нас!» Команда навпроти запитує: «Хто з нас?»

Перша команда називає ім’я гравця з команди супротивників. Обраний намагається з розгону розірвати живий ланцюг. Якщо вдається, гравець повертається в свою команду і забирає з собою одного з двох «розчеплених» товаришів. Якщо ж ні – гравець стає в команду якраз між «ланками», які намагався розірвати.

3. Резинка

Жодна гра у дворі не користувалася такою популярністю у дівчат, як ця. Стрибали в неї весь день безперервно. Для гри потрібна та сама резинка довжиною не менше 4-х метрів. Її потрібно зав’язати в коло, дві людини встають в неї, ноги поставивши на ширині плечей. Решта стрибають.

Як стрибати? У цій грі багато складних і дуже простих елементів. Напевно, мама знає і пам’ятає, як це робити.

Найпростіші:

  1. Починаємо стрибати на двох ногах, заплигуємо в середину і вистрибуємо.
  2. Ноги ставимо по обидві сторони однієї гумки, одним стрибком перестрибуємо так, щоб друга гумка опинилася в такій же позиції, вистрибуємо.
  3. Заплигуємо в середину двома ногами, потім вистрибуємо двома ногами з гумок, знову в середину, вистрибуємо.

Вправи виконуються по порядку на різних рівнях.

1-й – гумка знаходиться на рівні щиколоток,
2-й – на рівні колін,
і вищий пілотаж 3-й і 4-й рівні – гумка на рівні стегон і пояса.

Перехід ходу: коли хтось помиляється, збивається, чіпляється за резинку, наступає на неї, заплутується. Продовжують стрибати завжди з того місця, де збилися. Якщо грають парами, то якщо один збився, його може виручити партнер. Але якщо і він збився, то пари міняються місцями.

4. Їстівне – неїстівне

Діти стають в резинку (по щиколотки), вишикуються в коло. Кожен почергово говорить «Я на сніданок (обід, вечерю) люблю їсти……черешні (кашу, цвяхи….)». Якщо звучить їстівна страва – гравці залишаються стояти на місці, якщо – неїстівний предмет – повинні вистрибнути з резинки.

5. Халі-хало

Діти стають у коло, в центі гравець з м’ячем у руках підкидає м’яч і називає ім’я гравця – «Халі-хало … Костя». Той, чиє ім’я назвали, повинен зловити м’яч, а всі інші розбігаються якнайдалі від нього. Як тільки гравець зловив м’яч, кричить: «Халі-Хало стоп!» Всі завмирають на місці.

Гравець з м’ячем вибирає будь-якого іншого гравця, до якого йому потрібно буде доторкнутися м’ячем. Потім називає, скільки і яких кроків йому знадобиться для того, щоб дістати обраного гравця.

Кроки:

  • Гігантські – крок на весь розмах ноги;
  • Людські – звичайні кроки;
  • Ліліпутські – коли п’ята однієї ноги ставиться відразу перед носком інший;
  • Мурашині – на носочках роблять маленькі кроки (один крок відразу перед іншим);
  • Парасольки – оберт навколо себе на одній нозі;
  • Качині – кроки навприсядки;
  • Жаба стрибок;
  • Верблюжі – потрібно крокувати туди, куди доплюнув.

Цікаво, коли гравець називає відразу кілька видів кроків, аби було веселіше. Наприклад, до Андрія 3 гігантських, 1 парасолька, 7 ліліпутських і 2 верблюди. Гравець з м’ячем виконує все, що загадав, і повинен кинути м’яч у бік загаданого гравця. Якщо гравець м’яч зловив або ухилився, ведучий знову підкидає м’яч вгору і все повторюється спочатку. Якщо потрапив, то гравець стає ведучим.

6. Класики

Схему «простих» класиків малюємо крейдою на асфальті. Біту (камінчик) кидаємо по порядку на кожний квадратик починаючи з одиниці все далі й далі. Де одна клітинка, то стрибаємо по ній на одній нозі, де дві, то двома ногами. На 9 – 10 розвертаємось стрибком на 180 градусів. На «зворотному шляху» потрібно нахилитися і підняти свою биту.

Перехід ходу – якщо не потрапив битою в потрібний квадрат або стрибнув на лінію квадратів. Виграє той, хто перший пройде всю десятку.

7. Море хвилюється

Ведучий повторює фразу «Море хвилюється раз, море хвилюється два, море хвилюється три. Морська фігура замри». При цьому інші гравці завмирають у позах, що нагадують морських жителів. Ведучий почергово підходить до кожного гравця і каже «Відімри». При цьому гравець має показати свого морського героя, ведучий має відгадати. Хто найправдоподібніше показав загадану фігуру – стає ведучим.

При цьому загадані фігури можуть бути різними:

  • Музична фігура
  • Будівельна фігура
  • Фігура тварини
  • Сімейна фігура
  • Мультяшна фігура

8. Зайці і город

Окреслюємо велике коло (діаметром 2-3м). Це город. У грі бере участь не менше 5 осіб. З числа учасників за допомогою лічилки вибирається ведучий. Він буде сторожем.

Сторож встає в коло, інші гравці – це зайці, які прагнуть потрапити в город. За сигналом ведучого зайці починають «наступ», всіляко відволікаючи увагу сторожа на себе, щоб ті учасники, які знаходяться за спиною ведучого, могли проникнути на «заборонену територію». Той, кого він торкнеться за межами кола, перебігає, не входячи в коло, на протилежний бік.

9. Сова

У цій грі можуть брати участь діти різного віку. Учасники гри утворюють коло. Один з гравців, ведучий, встає в центр кола, зображуючи сову, а всі інші гравці – птахи і комахи. Сова вигукує: «Прокидайтеся – день настав!». Всі учасники, крім сови, бігають по колу, розмахуючи руками, ніби крилами.

Сова у цей час дрімає. Коли ж голосно вимовляє: «Ніч наступає – всі засинають!», птахи і комахи зупиняються і завмирають. Тут сова відправляється на полювання. Вона відшукує тих, хто сміється або ворушиться, забирає цих учасників у своє гніздо в центрі кола. Спіймані комахи і птахи стають совами, і всі разом вирушають на полювання.

10. «Я знаю п’ять …»

Правила гри: гравці по черзі б’ють об землю м’яч, на кожному ударі, примовляючи:

«Я знаю п’ять імен хлопчиків: Іван – раз, Роман – два, Антон – три, Максим – чотири, Ігор – п’ять». Тематика може бути різною: імена дівчаток, кольори, назви міст, країн, клички або породи собак та інше.

Перемагає той гравець, який жодного разу не збився.


Також цікаво дізнатись: